lunes, 30 de septiembre de 2013

Unde dai ṣi unde crap(ã)


Pentru cã temperaturile de primăvară timpurie au rãmas pozitive peste noapte ṣi gheaṭa aproape cã a dispãrut de pe bãlṭi în ultimele 2 sãptãmâni, am decis cã dependentului de pescuit feeder îi ṣade cel mai bine lângã apã. Aṣteptãrile nu au fost mari, suntem totuṣi de abia la începutul sezonului, aṣa cã spranṭele îmi stãteau în pãcãlirea câtorva roṣioare, mizând pe faptul cã vremea ar fi trebuit sã determine ceva schimbari semnificative în comportamentul acestora,  într-o manierã plãcutã oricãrui pescar.
Partener la aceastã incursiune halieuticã a fost nimeni altul decât Marian Beṣliu, câṣtigãtorul din 2012 al Campionatului APS de Pescuit la Feeder. Amândoi ne doream un antrenament de revenire dupã sezonul rece ṣi pote ṣi de aceea am preferat sã alegem o locaṭie cvasi-necunoscutã pentru noi, tocmai pentru a ne testa abilitãṭile de adaptare la situatii ṣi locuri noi. Tot ce ṣtiam înaintea partidei era ca balta ar fi avut un stoc mixt de peṣte, incluzând pe lângã omniprezentul caras ṣi crap ṣi babuṣca ṣi roṣioara.
Zis ṣi facut, iatã-ne aṣadar pe marginea apei, unde am decis ad-hoc sã abordam un loc aflat la jumãtatea bãlṭii întrucât activitatea babuṣtilor ṣi a roṣioarelor era evidentã pe toatã întinderea apei, fãrã a predomina semnificativ în vreun loc sau altul.

Marian a ales sã pescuiascã cu o singurã lansetã – Daiwa Tournament Pro Feeder Bomb 10-11 picioare, echipata cu o mulinetã Mulineta Daiwa TD Match 2508, ca nadã folosind un amestec de Benzar IceMix- black si Benzar IceMix simplu.Având o abordare mai pozitivã, a ales sã introducã în coṣuleṭ la fiecre lansare ṣi câteva micro- pelete fapt cu care eu nu prea am fost de acord, gândind cã ar putea sãtura repede un peste al cãrui organism se afla încã în semi-hibernare. Dar, farmecul partidei îl avea tocmai faptul cã puteam amândoi sã observãm rezultatele directe a douã abordãri diferite.



Alegerea persoonalã pentru partidele de primavarã este o lansetã cu o vârsta veritabilã (~20 de ani), produsã pentru piaṭa din Anglia – Daiwa JaguarMulti Quiver, echipatã cu o mulinetã Daiwa Whisker 3012. Ca nadã am ales sã încerc un mix de Sensas Carassin si si Mantra de la Bait tech, pe care pentru a-l inchide la culore am adãugat puṭin Tracix. Mantra e o nadã ce conṭine fishmeal, care functioneazã excelent la ciprinide, vara. Experienṭa personala cu nadele pe baza de fishmeal primavara e una cu rezultate la antipozi. Uneori au funcṭionat extraordinar, alterori, nu mi-au dat absolut niciun rezultat. Cu toate acestea, pe bãlṭile unde se regãseṣte crapul, ṣi implicit crapiṣtii(aṣadar peṣtii sunt obisnuii cu fishmealul), prefer sã le încerc- mai diluate ce e drept în anotimpul rece. La roṣioarã ṣi babuṣcã nu prea îl testasem, dar consideram aceastã partidã ca o primã oportunitate. Am sondat ṣi fãrã sã gãsim structuri notabile, am decis sã pescuim pe douã vaduri relativ apropiate între ele (separate de 12-15 metri), la o distanṭã de aproximativ 30-35 de metri de mal. Condiṭii ca de concurs. Pescuitul l-am început efectiv pe la ora 7.40.



Partida a debutat excelent pentru Marian, care dupa 2-3 cãrãṣei brichetari ṣi câteva roṣioare, reuṣeṣte în jurul orei 9 sã pãcãleascã ṣi primul ciortan al zilei. Momeala de succes în acest caz au fost virmuṣii. Alegerea mea cu libelule la cârlig, ṣi foarte puṭinã nadã pe vad, nu dãdea deloc rezultatele scontate. Cu toate acestea am decis sã insist încã o vreme, întrucât semnale la vârf existau, ṣi pãcãlisem ṣi eu 2 roṣioare. Încãpãṭânarea mea nu avea sã fie una cu final fericit, ritmul în cre Marian a continuat sã prindã fiind unul clar mai susṭinut, spre deose bire de cei câṭiva peṣti culeṣi de mine la 15-20 de minute distanṭã. Mai mult, puṭin dupã prînz, Marian decide sã încerce o peletã soft -flotantã pe cârlig ṣi în câteva minute înṭeapã cel de-al doilea ciortan, ṣi acesta sãrit de kil. Nu trec 10 minute ṣi mai pãcãleṣte încã unul...ṣah-mat, pentru abordarea mea negativã.

Lecṭia devenise clarã pentru subsemnatul. Nada simplã, pescuit „pozitiv”, foarte precis ṣi grupat, întroducerea în mod constant de particule pe vad, nu doar groundbait slab nutritiv, ṣi rezultatele (concretizate nu doar în ciortani, ci ṣî in celelalte specii prinse)aveau sã aparã. Aṣa cã dincolo de ceasul al 12-lea am schimbat tactica, am început sã introduc vierme în coṣulṭe la fiecre lansare sperând cã mai pot schimba ceva din mers. Frecvenṭa capturilor a crescut ṣi la mine, dar 2 ore mai târziu, neavând succes decât la cãrãsei ṣi rosioare, decid cã pentru a puncta cãt mai repede ṣi la aceste specii sã trec pe un cârlig de 22, ṣi fir de 008. Nu trec 2 minute de la lansare ṣi vârful lansetei începe sã se arcuiascã cãtre un punct invizibil din baltã. Înṭep ṣi imi e clar imediat. La capãt am un ciortan. Aproape cã am scat o înjuraturã preintre dinṭi cu gândul la fineṭea înaintaṣului. Marian mã încurajeazã, ṣi într-adevãr dupã câteva minute, în minciog poposeṣte ṣi primul ciortan sãrit de kil al lui 2013.


Concluziile partidei, dupã cum aṭi intuit deja, sunt dupã cum urmeazã: o abordare pozitivã, poate da rezultate nesperate în zilele cu soare ale începutului de primvara, în ciuda temperaturilor încã foarte reci. Libelula nu este o momealã infaibilã pe pele reci. Sunt momente când peṣtii se hrãnesc activ ṣi vor prefera o momeal mai consistentã. Nu plecaṭi niciodatã sett pe o singurã strategie, ṣi dacã aveṭi ocazia, fie folosiṭi douã abordãri diferite , fie încercaṭi ceva uṣr diferit faṭã de partenerii de pescuit su pescarii de pe baltã. Astfel veṭi putea intoarce o partidã la 180 de grade chiar dacã uneori acest lucru se întâmplã în ceasul al 12-lea.
Fir întins!

Claudiu Banu


No hay comentarios:

Publicar un comentario